Outreach Oeganda - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Daan Bijsterbosch - WaarBenJij.nu Outreach Oeganda - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Daan Bijsterbosch - WaarBenJij.nu

Outreach Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Daan

26 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Zoals jullie weten ga ik eind december het prachtige Hawaii inruilen voor het prachtige Oeganda. Tijdens mijn trainingstijd in Hawaii bereiden wij ons voor op onze tijd in Oeganda. Ons team gaat samenwerken met de organisatie Show Mercy International dat een lange termijn bediening heeft in Oeganda. Show Mercy International geeft weeskinderen een kans en hoop voor de toekomst. Hun streven luidt: leef leven met een doel, God heeft ons allemaal gemaakt voor een doel, met een positie binnen zijn koninkrijk. We bevinden ons in een heel gezegende positie, want we mogen op vrijwel alle gebieden van zending dienen. O.a: weeskinderen, ouderen, daklozen, gedetineerden, moslims, spreken in lokale kerken en we gaan het goede nieuws brengen aan onbereikte bevolkingsgroepen.

We leven in een gebroken wereld, en Oeganda is een gebroken land, wanhopig voor liefde. Het ontbreken van een vaderhart is een groot probleem in Oeganda, veel kinderen hebben geen ouders of kennen hun ouders niet. 40% van deze kinderen heeft aids. Wij willen het verschil maken in de plaats waar wij naar toe gaan door,
Allereerst in gebed, voordat er resultaat in het wereldlijke zichtbaar wordt moet er eerst overwinning zijn in het geestelijke.
En door praktisch dienen, simpelweg lol maken met de kinderen, van ze houden, de liefde geven die ze nodig hebben en waar ze recht op hebben, maar die ze nooit hebben ontvangen. We gaan ze vertellen over God de vader en we gaan de heilige geest vragen om ons te laten zien, wie God ze heeft gemaakt om te zijn, en dit over hun levens uitspreken. Simpelweg leven in hun leven spreken.

Tegelijkertijd willen we de vaderloze geest tegen gaan. We gaan veel voorbede doen dat deze mentaliteit verdwijnt uit Oeganda en dat mensen worden bewogen om kinderen te adopteren. Want ieder kind verdient een warm thuis.

Dit is slechts een klein deel van hoe onze tijd in Oeganda er uit gaat zien. We moeten nog veel voorbereiden en onze plannen concreet maken en uitwerken. Momenteel zijn we druk met lessen, smallgroups, tracks en lokale bedieningen. Het is zo tof dat we hier nu in Kona meteen al beginnen met het dienen van mensen i.p.v heel zwart/wit lesfase en outreachfase, nee in Kona heb ik zowel lesfase als outreachfase en ik geloof dat dat in Oeganda niet anders zal zijn.

Ik wil jullie uitnodigen om samen verder te duiken in dit avontuur. Willen jullie met me meebidden dat dit een vruchtbare tijd mag zijn, dat we een verschil mogen maken in Kona en dat we het verschil mogen maken in Oeganda over 2.5 maand. Samen staan we sterk in gebed.

Om de organisatie draaiende te kunnen houden, heeft Show Mercy veel sponsors nodig. Elk kind dat in hun kinderhuis verblijft heeft een eigen sponsor.

Omdat er zoveel weeskinderen zijn, en dit ons zo aan het hart gaat wil ik jullie vragen om met mij te bidden voor Molly (zie foto), vraag aan de heilige geest of er iets is wat jij kunt doen om haar een betere toekomst te bieden. Misschien kan jij haar sponsor zijn zodat zij in de kinderopvang kan blijven? Of een stem in gebed?
(Neem gerust een kijkje op de website www.showmercy.org)

Als er iets is waar je graag gebed voor wilt, als je meer informatie wilt of dieper betrokken wilt raken bij dit project, stuur dan een berichtje.

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te lezen, en geïnvesteerd hebt in dit project.
Samen maken we het verschil en daar hoor jij bij!

God bless